20 Nisan 2011 Çarşamba

EL AÇMASI YAĞLI BÖREK(KIVRIM BÖREĞİ)



Bu böreğin özelliği içsiz olması
kayınvalidemden öğrendim .kayınpederim gürcü ve onlara özgü bi börekmiş.
malzemeler:
1su bardağı su
 1 su bardağı sıvı yağ
1su bardağı süt
aldığı kadar un
içine 1su bardağı sıvı yağ
2-3 kaşık tereyağı(eritiyoruz)
hamuru yoğurup dinlendiriyoruz.
bezelere ayırıp oklavayla ince açabildiğimiz kadar açıyoruz
açılan yufkayı ikinci yufkayı açana kadar bekletiyoruz o ilk hamur hali biraz geçsin hafifçe kurusun diye
çokta kurumamalı ozamanda büzemeyiz yufkamız kırılır
hazır olan yufkamıza yağı kaşıkla serpişritiyoruz resimdeki gibi iki ucundan büzerek topluyor daha sonrada tepsiye yuvarlayarak alıyoruz
en son üzerinede biraz yağ gezdirip fırına veriyoruz
yağ az gelirse tekrar ilave edilebilir 
afiyetle ve sağlıcakla kalın



6 yorum:

  1. Selam bacım
    ellerine sağlık değişik bir börek iç harcı olmadan da lezzetli oluyor demekki afiyet olsun
    muhabbetlerimle

    YanıtlaSil
  2. börek çok cezbedici duruyor canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. El açması gibisi varmı,ellerine sağlık harika olmuş,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. börekleri gördükçe börek yapasım var
    ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. BU EL AÇMASI BÖREKLERE BAYILIYORUM BAYILIYORUM..ELLERİNE SAĞLIK..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  6. canım ellerine sağlık tadı harikaydı...

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler